Kebangkitan kesedaran masyarakat arab tidak dapat dibendung lagi, dan akhirnya mengangkat Morsi sebagai Presiden Mesir. Pada November 2012, ketika Morsi selaku Presiden Mesir, beliau berjaya menghalang kegilaan Yahudi meratah umat Palestin.

Yahudi dengan segala perancangan telah menggulingkan Morsi dengan cara tidak demokratik. Antara yang menjayakan perancanagn jahat Yahudi ini adalah rakyat Mesir sendiri yang tidak sabar dan tidak cuba memahami politik secara baik. Akhirnya si celaka As-Sisi telah berjaya mengguling Morsi.

Sekarang, penyesalan yang ingin dibayar dengan harga berapakah terhadap kecelakaan As-Sisi membantu Israel melakukan sekatan terhadap Gaza? Bantuan kemanusiaan dihalang dari memasuki Gaza melalui Mesir. Gaza yang terkepung dan diserang setiap hari mendedahkan kematian besar akibat kebuluran dan ketiadaan ubatan.

"Berdasarkan maklumat diterima, tentera di sana (Mesir) menerima arahan terus dari regim Zionis untuk menghalang sebarang misi bantuan daripada negara asing bagi meneruskan perjalanan ke sempadan (Mesir-Palestin)" - Aman Palestin.

Posted by Parti Islam Se-Malaysia Bintulu on Thursday, July 31, 2014
categories: edit post

0 comments

Post a Comment

Facebook PAS Bintulu


Selamat Datang

Islamic Calendar

Hubungi Kami

Hubungi admin melalui emel: pasbintulu@gmail.com

Masukkan derma ikhlas anda ke:

Akaun PAS Kawasan Bintulu

Bank Islam Malaysia Berhad

11-031-01-002165-4

Laman Diskusi